Djupdyk rakt ned i tonåren

Håller på att avsluta min bok som är tänkt att inspirera tonårsföräldrar.

När jag skrev boken "Våga Vara Vuxen" som har fokus på småbarnsföräldrar skrattade jag när jag skrev. Ibland studsade fingrarna över tangenterna och jag kände hur det pirrade lustfyllt i kroppen. Även de jobbiga minnena av nattvak och matvägran var på något vis ändå roliga att komma ihåg.

Att skriva om tonåren är något helt annat. Jag kan inte säga att jag var direkt beredd på vad som skulle hända. Men plötsligt fick jag kramp i magen, tårar i ögonen och skuggan föll som en säck över datorn. Hur ska jag kunna inspirera? Blir det inte bara sorgligt och hemskt och en stor lättnad när barnen äntligen tagit sig ur denna tiden och blivit vuxna?
Men som alltid när man verkligen VILL någonting så händer det.......när jag simmat omkring därnere bland alla sönderklippta jeans, trasiga converse och förtvivlade sångtexter om förlorad kärlek.....så hittade jag en slinga av den där häftiga KRAFTEN som bara väller fram ur det där lilla gosiga väldoftande barnet och vill lukta svett och bli VUXEN!
Det är inte riktigt klokt egentligen....när man tänker efter är det helt fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: KK

Helena! Du berör starkt med dina ord...såklart att du kommer att inspirera föräldrar att orka sig igenom denna turbulenta tid med sina halvvuxna barn...

Tack denna blogg kommer jag att följa med spänning...Kram KK

2010-10-19 @ 08:35:19
Postat av: jeanette milde

Välkommen in i bloggvärlden!

Inte för att jag ser mig som en bloggare, men jag tycker det är roligt. Ett litet fönster.

Ska bli spännande att se vad du skriver.

kram

jeaette

2010-10-19 @ 10:48:47
URL: http://www.jeanettemilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0