Om man frågar får man vara beredd på svaret....

Mitt barnbarn Harry fyller sex år och jag ger honom i present att vi går på teater och ser: "Ett lamm till middag". För jag är ju en klok mormor som tänker att jag ska inspirera honom med kultur iställer för meningslös konsumtion. Efter teatern (som var himla trevlig!) gå vi för att köpa lördagsgodis till Harry och lillbrorsan.
"Vad vill du ha?" frågar jag på ICA, fortfarande euforisk efter teaterföreställningen. Harry rynkar sin kloka panna och sedan plockar han. En chokladkaka och en till och en påse karameller och en till och sen en chokladkaka till (det finns ju många sorter!) "Vänta. Stopp!" säger jag. "Det där blir väldigt mycket." "Nejdå" säger Harry. "Jag kan äta hur mycket som helst."
Jag får skylla mig själv. Om man frågar får man vara beredd på svaret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0